Odżywianie kobiet w ciąży Bielsko Biała

Odżywianie kobiet w ciąży
W rzeczy samej każdy musi zwracać baczną uwagę na swoje nawyki żywieniowe, albowiem stanowią one o jego zdrowiu na długie lata. Aczkolwiek właściwe odżywianie jest nie do przecenienia w wypadku kobiet spodziewających się malucha. Dobrze zbilansowana, urozmaicona dieta w ciąży sprawi, że zarówno przyszła matka jak i jej jeszcze nienarodzone dziecko będą w zniewalającej formie. Milusiński pozyska wszystkie potrzebne składniki odżywcze korzystne do budowy organów, układu nerwowego czy też kostnego bez wystawiania matki na niebezpieczne niedostatki.
A więc jak powinna wyglądać taka dieta? W szczególności należy zatroszczyć o spożywanie jak największej ilości świeżego, nieprzetworzonego jedzenia, które nie będzie mieściło konserwantów i sztucznych barwników. W pierwszym trymestrze ciąży poleca się też uzupełnianie diety preparatami kwasu foliowego w dawce rekomendowanej przez doktora. Bezwarunkowo należy zrezygnować z napojów alkoholowych i bardzo zawęzić bądź kompletnie unikać picia kawy, chyba że jest to kawa zbożowa.
Ogólnie rzecz biorąc, dieta powinna być zasobna w świeże owoce a przy tym warzywa jak najlepszej jakości, różnokolorowe, dostarczające niezbędnych witamin a także mikroelementów oraz wartościowego błonnika. W jadłospisie nie może zabraknąć kasz, płatków zbożowych oraz makaronów, najlepiej pełnoziarnistych. Przyszła matka będzie też jadła mięso, jaja, przetwory mleczne, na przykład jogurty naturalne. Zaś zrobi dobrze unikając cukru a także sporej ilości tłuszczów zwierzęcych. Znaczące by sprawa diety nie była źródłem stresu, lecz uciechy.